sing praise!

October 8, 2009

My Family Manner

Filed under: Uncategorized — cyrene @ 9:20 am

Waktu semalam beresin inbox dan liat2, ternyata emg keluargaku itu sms nya suka konyol2 -____- Apakah aku yg paling waras di keluargaku..

#1
dimas – adikku yg konyol suka tiba2 sms ndak bermutu
“Ger, mbak astri gemuk kyk Teddy Bear.”

#2
dimas – waktu kirim sms ultah, a real nice birthday greeting
“Met ultah. Da 24 ya? Kalo umurnya mbak astri dibagi 4 lalu dikali 10 jadi berat badan mbak astri, kalo belum turun (ato blum naik) ;)”

#3
bapak – si om2 konyol
“Halo Supermodel qya qya qya nyam2 uenak…”
bener2 sms yg ndak jelas… -____- setelah diselidiki, ternyata wktu itu keluargaku lagi makan sate super mahal

#4
mas dityo – kakakku yg nge-reply message ku
astri : “huwa..kangen cabi..”
mas dityo: “makanya pulang. jgn cuma nangis. dasar si gembil :)”

Kalo lewat telpon, tetep sama aja
astri : “induk kalo ke bali, bawain burung dara goreng yaa..”
induk : “ok , mbak”
dimas: “jgn. dibawain jamu galian singset aja”

Bener2 bikin aku sering kangen rumah..

July 2, 2009

Sepenggal SMS Induk

Filed under: Uncategorized — cyrene @ 12:57 pm

#1
induk : “cah ayu kapan pulang ke jogja?”
hiks…. T___T kangen indukku

 
#2
induk : “cah ayu, kalo pas selo (senggang) bisa minta tolong tanyakan rate hotel Haris tgl 13-16 Juli?”
astri : “ntar pulang kantor aku tanyain. skrg pulsaku lagi sekarat he2″
…5 minutes later…
858   : “anda mendapatkan pulsa Rp 50.000 dari simPATI 081XXXXX (nomor induk) “
hiks…indukku baik bgt… T___T
induk : “mbak, induk udh transfer pulsa 50 ribu ya”
astri : “hiks..hwaaa…induk kok baik bgt..hiks..uhuks..terharu..hweee”
induk : “hahaha..mbak kmu tuh lucu kyk cabi deh”
cabi itu si anjing nakal di rumah  -______-

January 19, 2009

Do You Need any Ham?

Filed under: just an experience — cyrene @ 11:38 am

It happened while I was in Jogja, actually :p
Majibu makes me post it now

Jogja, January 3rd 2009

I went to my friend’s house to celebrate Christmas. I put my motorbike in front of her shop, which had already closed coz it was evening. I reached my cellphone and called her so she might know I’ve come and she could open her shop garage. After made the call, I walked around, waiting for her.

Then a foreigner, hm..not sure if he’s a bule since his hair is black, asked me “Do you need any ham?”

He?

(more…)

The Dog and The Street

Filed under: just an experience — cyrene @ 9:23 am

I was from my way back from Yuan’s boarding house in Karang Tenget. In the Jl Kediri’s intersection, I wanted to cross the street to gang Bhineka Jati Jaya. Next to my motorbike, in my left, there was a dog. It went back and forth. Maybe it wanted to cross the street but scared (sotoy mode). So i asked it, “Pochi, do you want to cross the street?” (hohoho..just call the dog Pochi). Pochi remained silent.

(more…)

December 22, 2008

It Made My Day!

Filed under: just an experience — cyrene @ 10:25 am

Woke up in the morning, felt dizzy, still sleepy. Too lazy to move. Nevertheless, had to get up. Work was waiting. Problems were still existing. Had no spirit left to fight. Heart mumbled, “I wish it was weekend.” A have-ever-experienced scenario for everyone, I guess.

I was in one.

(more…)

December 17, 2008

Appointment with Love

Filed under: love, parable — cyrene @ 9:17 am

I found this story on the internet. I read the English version and the story was so nice that I wanted to translate it into Bahasa. The English version along with the source is enclosed. Enjoy!

Appointment with Love

Jam 6 kurang 6 menit, kata jam besar di atas stan informasi di stasiun Grand Central. Seorang letnan muda berbadan tinggi baru saja datang dari arah rel, dia mengangkat wajahnya yg terbakar matahari dan memicingkan mata utk melihat waktu dgn tepat. Hatinya berdetak dgn kecepatan yg mengejutkan. Dia tidak dapat mengontrolnya. Dalam 6 menit, dia akan menemui gadis yg memenuhi tempat spesial di hatinya selama 13 bulan, gadis yg blm pernah dia temui, namun sudah menuliskan kata-kata yg selalu menemani dan menyokongnya.

(more…)

October 21, 2008

Definition of Love

Filed under: love — cyrene @ 10:01 am

The definition of love…as told by children 4-8 years old.

Love is…When someone hurts you…even when you hurt terribly…you don’t cry because you know it will hurt the person who has hurt you! Matthew – 6 years old

Love is…When my Granny had athritis, and couldn’t paint her nails…my Granpa did it for her, even though he had athritis too… Rebbecca – 8 years old

(more…)

September 11, 2008

Ayo, Naik Motor yang Bener

Filed under: just an experience — cyrene @ 2:20 pm

Kejadian kemarin Rabu, waktu mau nyari camilan sore. Pulang kantor, saya naik motor menyusuri gang-gang di karangtenget, bermaksud motong jalan ke tukang gorengan. Eits…ternyata ada gang di situ yang buset ancurnya. Jalannya bolong-bolong, dan dengan lincah saya menghindari lobang-lobang tersebut, ndak sadar kalo terlalu ngambil jalan terlalu ke kanan. Tepat di pertigaan depan saya, ada motor yang mau ke kiri, ke arah saya. Ckiiitt…untungnya saya dan si mbak pengendara motor yg mau belok itu ngerem tepat waktu. Sempat terjadi keheningan. Si mbak liat saya sambil bilang, “anj**g!” trus dia tancap gas dan pergi.

(more…)

September 10, 2008

Dog’s and Cat’s Diary

Filed under: parable — cyrene @ 4:08 pm

Just a joke ^^ No offence for dog’s and cat’s lover. In another way, this joke may remind us, have we been thankful today? How do we see the world around us? ^^
The English version is enclosed after the translated version

Buku Harian Seekor Anjing
08:00 pagi: Wow, makanan anjing – kesukaanku!
09:30 pagi: Wow, naik mobil – kesukaanku!
09:40 pagi: Wow, jalan-jalan – kesukaanku!
(more…)

September 8, 2008

This Too Shall Pass

Filed under: parable — cyrene @ 6:24 am

I heard this story from yesterday’s sermon in the church. It’s an awesome parable. I enclose the English version after the translated version. Enjoy the parable! ^^

This Too Shall Pass

Suatu hari Salomo ingin menguji Benaya Bin Yoyada, salah seorang menteri kepercayaannya. Dia berkata, “Benaya, aku ingin engkau membawakan suatu cincin untukku. Aku akan mengenakannya ketika Sukkot, berarti engkau punya waktu 6 bulan untuk menemukannya.”

(more…)

Older Posts »

The Banana Smoothie Theme. Create a free website or blog at WordPress.com.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.